Učenici 1., 4. i 5. razreda naše škole sudjelovali su u likovnoj radionici pod nazivom Plutajuće slike, održanoj u sklopu projekta Ruksak (pun) kulture. Ova radionica omogućila im je da upoznaju i savladaju dvije drevne japanske tehnike: suminagashi i fukuro toji.
Prvi dio radionice bio je posvećen tehnici suminagashi (墨 流 し), što u prijevodu znači “plutajuća tinta”. Ova metoda, koja potječe iz Kine prije više od 2000 godina, a kasnije su je razvili šintoistički svećenici u Japanu, omogućuje stvaranje jedinstvenih grafika slikanjem po površini vode. Proces je jednostavan i meditativan, a učenici su radili u parovima, usklađujući pokrete i ritam disanja. Rezultati su bili vizualno upečatljivi grafički otisci, koji će se dalje koristiti u praktičnim radovima.
U drugom dijelu radionice učenici su naučili tehniku fukuro toji (袋綴じ), tradicionalni japanski uvez s četiri točke. Ova se tehnika izvodila individualno, a polaznici su koristili razne materijale – od ostataka papira – kako bi izradili vlastite bilježnice. Otisci dobiveni suminagashi tehnikom uvezani su u funkcionalne predmete koji su nakon radionice zadržali svoju primjenu.
Projekt Ruksak (pun) kulture već jedanaest godina donosi umjetničke programe u vrtiće i škole diljem Hrvatske. Program okuplja stručnjake iz različitih umjetničkih područja, uključujući likovnu, izvedbenu i filmsku umjetnost, književnost i kulturnu baštinu, čime obogaćuje umjetničko obrazovanje djece i mladih.
Sudjelovanje u ovakvim radionicama potiče kreativnost, timski rad i ekološku svijest kod učenika, a rezultati njihovog truda ostat će trajna uspomena na ovu vrijednu umjetničku radionicu.
Učiteljica Ljiljana Mikšić