CIRCUITMESS CHATTER 2.0 – STEM radionica za darovite učenike

by | tra 15, 2025 | Naslovnica, Projekti

U subotu, 5. travnja, u našoj je školi održana zanimljiva i sadržajno bogata STEM radionica posvećena sklapanju i korištenju CircuitMess Chatter 2.0 edukacijskih setova. U radionici su sudjelovali daroviti učenici koji su, korak po korak, naučili kako funkcioniraju bežične komunikacije, kako se šifriraju poruke, ali i kako sami mogu sastaviti potpuno funkcionalan komunikacijski uređaj.

Što je zapravo Chatter ?
Chatter je edukativni, kriptirani komunikacijski uređaj koji dolazi u dijelovima, a korisnik ga mora sam sastaviti. Nakon uspješne izrade, Chatter uređaji mogu se upariti međusobno ili s drugim Chatterima te razmjenjivati ​​poruke i pamćenje – bez korištenja interneta ili mobilnih mreža! Komunikacija se odvija putem LoRa bežične mreže, a uređaji koriste proces enkripcije i dekripcije poruka.
Učenici su se tako kroz praktičan rad upoznali s osnovama elektronike, programiranja i računalne sigurnosti. Svaki komplet sadrži dva uređaja, a osim osnovnih funkcija slanja poruka, nudi i mogućnosti kodiranja i učitavanja vlastitih aplikacija.

Tijek radionica bio je podijeljen u četiri glavna dijela:

1. Teorijski dio
Radionica je započela kratkim teorijskim uvodom u kojem su učenici ponovili osnovne koncepte rada računala i telekomunikacija. Poseban naglasak stavljen je na uređaje koje djeca svakodnevno koriste, a sve s ciljem da im se novi pojmovi približe kroz primjere iz njihove svakodnevice.

2. Pregled edukacijskog seta i uloga komponenti
Zatim su učenici naučili sadržaj svakog Chatter kompleta. Voditelj radionice objasnio je ulogu svake pojedine komponente i princip njihovog međusobnog povezivanja, s posebnim naglaskom na funkciju i svrhu svake od njih.

Naravno, kako sada već imamo običaj na Daroviti.LAB aktivnostima – ne možemo raditi praznog želuca, pa smo se i ovaj put na pauzi počastili pizzama  i sokovima.

3. Praktični dio – lemljenje
Ovaj je dio izazivao osobitu pažnju učenika – naučili su osnovna pravila sigurnog rukovanja lemilicom te su, uz stručno vodstvo, samostalno izveli niz vježbi lemljenja. Bez zadrške, s velikom preciznošću i koncentracijom, uspješno su savladali ovu novu vještinu.

4. Sklapanje i testiranje uređaja
Kao šlag na kraju, učenici su sve prethodno naučeno primijenili u sklapanju Chatter uređaja. Nakon završetka, uređaji su uključeni i povezani – uspostavljena je komunikacija među njima, razmjenjivane su prve poruke i memovi. Učenici su s oduševljenjem doživjeli trenutak kad su njihovi uređaji „progovorili“!

Kao i svi edukacijski komleti nabavljeni u okviru prošlogodišnjeg izdanja Daroviti.LAB projekta, nakon uspješnog sklapanja i testiranja, Chatter uređaji ostaju u školi kao vrijedni resursi za daljnje istraživanje, učenje i stvaranje u STEM području.

Iskrena i velika zahvala voditelju radionice

Posebno se želimo zahvaliti gospodinu Ivanu Jankoviću, tati našeg darovitog učenika, koji je s velikim entuzijazmom i profesionalnošću pripremio i vodio ovu radionicu. Ne samo da je izdvojio svoje slobodno vrijeme kako bi našim učenicima prenio znanje, već je cijeli proces osmislio tako da bude razumljiv, zanimljiv, interaktivan i siguran. Učenici su tijekom cijelog prijepodneva bili potpuno fokusirani i angažirani, a po završetku radionica imali su samo riječi pohvale. Takav angažman, stručnost i spremnost na dijeljenje znanja danas je rijetkost, te stoga još jednom veliko hvala – od srca!

Projekt Daroviti.LAB 2.0 održava se u partnerstvu sa: CircuitMess doo, Zagreb; Nikola Tesla Experience Center, Karlovac; Zajednicom tehničke kulture Karlovac i udrugom Ka-Matrix, Karlovac.
Projekt ‘Daroviti.LAB 2.0 – Razvijanje STEM vještina kod darovitih učenika OŠ Turanj’ provodi se uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja u iznosu od 3.423,80 eura.

Ljiljana Mikšić

Skip to content